วงการนี้ไปเร็วมากจริงๆครับ
สมัยก่อน บักกี้ขับ2 กว่าจะผลัดใบกันที
ต้องมี 3-4ปีขึ้นไป แต่ตอนนี้ไม่ทันกาลแล้วล่ะครับ
หลังจาก associated ออกรุ่นล่าสุด คือ RC10B5M world champion edition
สต็อกตามร้านต่างๆยังไม่ทันหมดเลยมั้งครับ
จัดเอา RC10B6 เข้ามาแทนที่ในทันควัน
และต้องบอกว่าหล่อมากๆทีเดียวครับ
ลองมาชมกัน
RC10B6 and B6D Features:
Hard anodized aluminum pocketed chassis included. Optional weights (not included) allow weight bias tuning.
Reverse bell-crank steering rack design allows more room for electronics
Centralized motor positioning for optimum side-to-side balance
Repositioned A plate provides maximum front end clearance
One-piece steering blocks with bolt on Ackermann plate
Lightweight and durable aluminum C plate and aluminum ball stud mount
Updated ball cups and turnbuckles for precise adjustments and durability
Adjustable battery hold-down strap allows weight bias tuning
Aluminum front axle and rear hexes for less rotating mass and long-lasting durability
V2 12mm “Big Bore” threaded aluminum shocks with 3mm TiN coated shafts and low friction x-rings for improved smoothness
Factory Team Aluminum Shock Bushings provide stable shock mounts
Heavy-duty rear axle for added strength
Factory Team upgraded ball bearings
Team Associated clear body and screw-mounted wing by JConcepts(TM)
RC10B6 Special Features:
Turf/Carpet/Clay configuration
3-gear laydown Stealth(TM) transmission: lower CG and reduced polar moment
Gear diffential: more corner speed and forward acceleration
Gull-wing front arms with wider shock tower: lower CG and increased on-power steering
Ability to mount shocks on front or rear of rear arms
RC10B6D Special Features:
Clay/Hard Dirt/Loose Dirt configuration
Standup 3-gear Stealth(TM) transmission: more rearward weight for increased rear traction
Ball differential: more rear traction and stability
Flat front arms with narrower shock tower: more responsive steering and quicker release out of corner